tiistai 29. maaliskuuta 2016

Mossan BB-voide -rusketusta odotellessa

Kirjoittanut Mulan

Kun Belle Instagramissa sanoi uuden kosmetiikkasarjan Mossan BB-voiteen olleen hänelle liian tumma, ajattelin, että se voisi olla silti minulle sopiva. Jotkut sävyt käyvät meille molemmille (esim. Zuiin meikkikukkaispuuterin Ivory), mutta Belle on silti minua vaaleampi hipiältään. Jotkut voiteet, jotka hän kokee tummiksi, voivat olla minulle ihan ookoo (kuten Iroisien BB).

Kävin siis hakemassa itselleni Mossan BB:stä testerin, sillä sarja ylipäätänsä kiinnostaa minua ja uusia hyviä BB-voiteita on aina kiva löytää. Mutta kun Belle sanoi tumma, hän ilmeisesti oikeesti tarkoitti tumma. Otin kuvan omasta kokeilustani ja tässä oli tulos:


Aivan kuin olisin tullut aurinkolomamatkalta ja palanut vielä hieman siellä. Harmillisesti sävy taittaa punaiseen, mikä on minun iholleni mahdollisimman epäedustava. En edes voisi kuvittella, että voisin ruskettua kesälläkään näin paljon, jotta voisin käyttää tätä (ehkä jos palan kasvoista, niin silloin).

Harmi, sillä tuotetta oli helppo levittää eikä se rullannut iholla. Tuntuma oli miellyttävä, tuoksukaan ei hullumpi. Peittävyys BB:ksi oli melko hyvä ja ennen kaikkea hinta olisi ollut kohdillaan (n. 17 euroa/ 50 milliä).


Vaaleaihoiselle en voisi tätä suositella, mutta voin kuvitella tämän sopivan monelle keskivaalealle suomalaiselle kesällä. Mossan kokeillut eivät kuitenkaan jää minulta tähän, pari tuotetta odottaa jo kotona korkkaamistaan, kunhan vain nyt käyttämäni vastaavat tuotteet loppuvat.


Jos jollekin Mossa ei ole vielä tuttu, se on latvialainen luonnonkosmetiikkasarja, joka valmistetaan samalla tehtaalla kuin Madara. Mossa on edullisempia luonnonkosmetiikkamerkkejä ja sen tuotteiden hinnat liikkuvat n. 10-20 euron välillä. Minusta on hienoa, että edullisemmat luonnonkosmetiikkamerkit ovat lisääntyneet ja Mossa kiinnostaa näistä merkeistä minua juuri nyt erityisen paljon. Tykkään myös brändin pakkauksista ja siitä, että tuote tulee melko läheltä.

Onko Mossa vielä päätynyt kosmetiikkakaapillesi asti?

18 kommenttia:

  1. Kiitos tästä, hyvä tietää, että toi on noin punertava. Mulla on tosi lämminpohjainen iho, joten pysyn kaukana, jos ei tule sitten uutta sävyä. Mossalla on kyllä muuten aivan ihania tuotteita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin käytän yleensä neutraalin tai mieluusti lämpimän sävyisiä voiteita. Etenkin kun iho muutenkin punoittaa helposti, ei tuota ole mitään järkeä käyttää.

      Mä odotan innolla, että pääsen kokeilemaan muita Mossan tuotteita, vaikuttavat tosi hyviltä! :)

      Poista
  2. Eipä ole päätynyt. Kuulin (=luin) tästä ihan ekaa kertaa. Kivannäköiset pakkaukset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää onkin melko uusi merkki. Taisi rantautua tänne Suomeen aikalailla vuoden alussa. :) Tykkään myös kovasti pakkauksista, ne on söpöt.

      Poista
  3. Ostin Mossan putsarin ja tuon lakan kuvalla varustetun kasvoveden heti kun rantautuivat Sokokselle, ja oon tykännyt niiiin paljon! Misellivesi lähtee sekin kokeiluun heti kun Bioderman vastaava joskus loppuu. Herkkä- ja kuivaihoisena epäilin tuon putsarin sopivuutta, mutta se onkin ollut ihan täydellinen. Aion ostaa jatkossakin! Plussaa passelista hinnasta :) Joku valitteli purkkien ulkonäköä halvaksi, mutta minusta sekin on jees.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin siis purkkien ulkonäkö on jees, ei että halpa ulkonäkö olisi jees..:D

      Poista
    2. Onko se Mossan putsari geeli, maito vai vaahto? Tai joku siltä väliltä? :D Kiva kuulla, että se on sopinut sulle. Hyvääkin vois siis saada edullisesti. Mulla odottaa misellivesi myös vuoroaan heti kuin nykyinen loppuu.

      Mä en ymmärrä, miksi jotkut valittavat purkkien näyttävän halvalta. Mä taas tykkään niistä. Musta se on tosi sympaattiset, selkeät ja raikkaat. What's not to like? Tässä sen huomaa, että ihmiset tykkää niin eri asioista.

      Poista
    3. Se on geelin, maidon ja vaahdon sekoitus :D Ei oikeasti ole vastaavaa osunut kohdalle aiemmin. Maidot on mun iholle yleensä huonoja (tai hyvää ei vain ole sattunut kohdalle), geeleistä en tykkää ja vaahdot on liian jytyjä, joten ehkä tää sen vuoksi toimii hyvin :D

      Ja oon niin samaa mieltä!

      Poista
  4. Mossa kiinnostaa kovasti ylipäänsä, latvialaisuus ja jotenkin purkitkin niin kiehtovan söpöjä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oletko päässyt vielä kokeilemaan? Oon ihan samalla kannalla, latvialaisuus (melko lähellä oleva maa) ja söpöt purkit houkuttelevat. :)

      Poista
  5. Just ostin pari purkkia Mossaa, miselliveden ja putsarin. Uskon jo nyt, että tykkään niistä kovasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiva kuulla. Kirjoitat varmaan niistä blogiinkin jossakin vaiheessa? :)

      Poista
  6. Mossa kuulostaa ihastuttavalta, eritoten se öljy kiehtoisi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, öljyä olisi kiva päästä kokeilemaan. Olisi mielenkiintoista, jos Mossa tekisi myös kasvonaamion ja kuorinnan!

      Poista
  7. Mossan bb voide on niin ihana koostumukseltaan ja onneksi sävy oli mulle sopiva.:) Itellä kun on punapohjainen keskivaalea iho. Kesällä en tiedä onko liian vaalea..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkäsin koostumuksesta. Oli helppo ja kiva levittää iholle. :) Punapohjaiselle keskivaalealle iholle tätä olisin juuri voinutkin suositella.

      Poista
  8. Olen sen verran vaalea ettei taida sopia kasvojeni sävyksi, mutta kaunis pullo ja Madara on ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olen sitä mieltä, ettei tuo ihan vaalehipiäisille sovi. Pakkaus myös mielestäni on kaunis ja Madara on ihana. Toivottavasti myös Mossa, vielä en osaa sanoa, kun en ole päässyt kokeilemaan tuota testeriä enempää. :)

      Poista